Parāva mani dusma uz šī rīta
riteņbraucēju akciju, kura vēl ar patosu tika pasniegta.
Jā, viss pareizi – ir absolūti
ekonomiski stulbi un nepamatoti pārvietoties ar auto vienam. Pirmkārt – viena
braucēja izmaksas auto ir tik pat lielas kā piecu, otrkārt, ja tev jānokļūst,
piemēram, vienam no Imantas līdz
centram, tad nenoliedzami lētāk un mazāk kreņķīgi sanāk iekāpt tramvajā un
aizlaist līdz gala mērķim. Un vēl nebūs pārkings jāmeklē, un jāmaksā par to.
Bet… Bet kā parasti jebkurā
stāstā ir bet.
Liela daļa Rīgā strādājošo Rīgā
nedzīvo, attiecīgi ir spiesti kaut kādā veidā no rītiem nokļūt darbā (lūgtum
šajā punktā nepiedāvāt īrēt Rīgā utl.). Es ar piederu šai kategorijai, kas
dzīvo 50 km rādiusā ap Rīgu un esmu spiesta katru rītu braukt uz darbu.
Rīts iesākas mašīnā salādējot
divus bērnus, kuri tiek aizvesti uz 15km attālo skolu, vīrs, kurš arī dodas uz
darbu Rīgā (35km no bērnu skolas). Tātad, no mājām izbraucam 4, līdz Vecrīgai
braucam jau 2. Izmaksas, ja šis menedžments notiek ar sabiedrisko transportu ir
7 euro vienā virzienā, tikai ūpss… autobuss ir reizi stundā, labākajā gadījumā...
Ar mašīnu ceļš turp un atpakaļ 10.4 eiro, ar visu dalībnieku piegādi un savākšanu,
un bez laika ierobežojumiem. Attiecīgi dienas ekonomija 3.4 euro – mēnesī -102
eiro – manuprāt, ļoti būtisks cipars, lai sabiedriskais transports dēļ savas dārdzības un retuma zaudētu izvēlē - autobuss vs mašīna.
Es jau labprāt uzsēstos uz riteņa un laistu uz
Rīgu, tikai man pagulēt ar nedaudz gribas un divus bērnus uz viena rāmja
uzsēdināt ar baismi sarežģīti + tūlīt ziema un ar riteni īsti lustes galīgi nav
pārvietoties, kad pastāv risks pie
sēdekļa piesalt.
Labi. Atmetam riteni kā
pārvietošanas līdzekli. Labprāt atstātu mašīnu kaut kur Pārdaugavā un pāri
tiltiem dotos ar sabiedrisko transportu, bet kaut kur tā Park&Ride sistēma
Rīgā iebuksējusi – nav šādas opcijas Pārdaugavā. Rezultātā līdz ar pārējiem
sēžam korķos. Tikai…
Sasodīts – visus vasaras mēnešus
šis ceļš līdz darbam aizņēma maksimums 60 minūtes. Sākot ar pirmo septembri
bezkorķu kaifs nobeidzās dabīgā nāvē, kur nu vēl pirmdienas rīti! Esmu
sastrēgumos sēžot pētījusi blakus esošās mašīnas – nu nav tur skolēni un
lielākoties viens, vientuļš vadītājs. Kur tad ņemas šie ntie braucēji? Un šorīt
Latvijas dabas katastrofas lietus un pirmdiena vēl padziļina tirliņi, kuri
vēlas pierādīt sen apzinātu patiesību pirmdienas rītā apgrūtinot jau tā sakaino
satiksmi! Nu nerādāt manī cieņu ar šādu attieksmi pret apkārtējiem, jo daudzi
tajos sastrēgumos sēž neba sava prieka pēc, bet nepieciešamības dzīti! Ideja
jau ir laba, tikai izpildījuma laiks nerada nekādas cieņas izjūtas pret jums.
Un mums braucējiem – i auto, i
riteņbraucējiem, i moto braucējiem vajadzētu nevis rīdīties vienam pret otru,
bet gan apvienoties, uzlabojot satiksmi Rīgā. Nu neizbēgsim no tā, ka daļa
brauks ar mašīnām, daļa ar riteņiem, daļa ar sabiedrisko. Drīzāk ir jādomā, kā
visiem sadzīvot, nevis čakarēt viens otram dzīvi! Un ir daudz, daudz problēmu –
nepareizi saregulētie luksafori, velo celiņi un tiem blakus esošās auto stāvvietas,
kas sačakarē jau tā švako caurlaidību… Domāt un risināt vajag, nevis
demonstratīvi izrādīties! „Давайте жить дружно”!
Patiesi žēl, ka šī akcija radīja Jums negācijas. Kā kaislīgs velobraucējs, jūtu jums līdz un ceru, ka skaisto un saulaino nākotni, kurā visiem viss ir labi izdosies sasniegt neradot tālākas negācijas.
AtbildētDzēstRīgā daudzi brauc ar auto, daudzi tādi, kas dzīvo Rīgā un varētu izmantot sabiedrisko vai velosipēdu. Šiem cilvēkiem vajadzētu palīdzēt atklāt alternatīvas, tad visiem būtu vairāk vietas, mazāk sastrēgumu un labāks gaiss.
Velo aktīvistu vārdā, sniedzu Jums savu virtuālo atbalsta plecu un novērtēju Jūsu vēso prātu un aicinājumu uz draudzīgu sadzīvošanu šādā brīdī.
Lai veicas!
Bla, bla, bla....
AtbildētDzēstPiedošanu, bet rakstīt ka zāle ir zaļa, manuprāt, tas ir rakstīt jo bija vēlme rakstīt ....
Piekrītu un es esmu tieši tāds pats 50+ rādiusa upuris ar diviem sīčiem, kas uz dārziņu jāvadā. Un man ir tieši tik stūrgalvīgs kolēģis, kas savus 10 km pa Rīgu uz darbu veic ar auto vai velo atkarībā no noskaņojuma un tur neko nevar padarīt. Un tolerance no auto/moto vadītājiem pastāv. Bet kad sāksies tolerance no velo vadītājiem un tie sāks ievērot elementārus satiksmes noteikumus? Piemēram, nebraukt tad, kad deg sarkanā gaisma, ievērot virzienus uz vienvirziena ielām, nešķērsot ielu ārpus krustojumiem.
AtbildētDzēst"Un tolerance no auto/moto vadītājiem pastāv. Bet kad sāksies tolerance no velo vadītājiem un tie sāks ievērot elementārus satiksmes noteikumus? Piemēram, nebraukt tad, kad deg sarkanā gaisma, ievērot virzienus uz vienvirziena ielām, nešķērsot ielu ārpus krustojumiem." To pašu varētu pārfrāzēt no otras puses: "Un tolerance no velo vadītājiem pastāv. Bet kad sāksies tolerance no auto vadītājiem un tie sāks ievērot elementārus satiksmes noteikumus? Piemēram, parādīt pagriezienu laicīgi pirms manevra, nevērt durvis vaļā, nepārliecinoties par drošību, nestāvēt neatļautās vietās." Mani aizvaino uzbraucieni velosipēdistiem, sakot - visi velobraucēji neievēro noteikumus. Es braucu ar velo un ievēroju noteikumus un tāda ir lielākā daļa. Es arī visbiežāk ievēroju tos autobraucējus, kas pārkāpj noteikumus, bet nevienā brīdī necenšos apgalvot, ka tādi ir visi.
DzēstNemuldi par to, ka lielākā daļa velo lietotāju ievēro noteikumus. Lielākā daļa nemaz nezina satiksmes noteikumus, jo nekad mūžā tos nav lasījuši, kur nu vēl bijuši CSDD. Es katru dienu noraugos, kā Raiņa ielā no 10 viens velosipēdists apstājas, pirms šķērsot krustojumu un no 20 viens spēj to izdarīt pie atļautā signāla.
Dzēst