trešdiena, 2014. gada 26. februāris

Eh, mans mīļais Latvenergo...


Kā jau zināms, līdz 15.03 jānoslēdz jaunais līgums ar pakalpojuma sniedzēju. Lienu iekšā e-latvenergo.lv un skatos, ko man piedāvā, jo solītā papīra vēstule vēl nav atnākusi.
Mans Elektrum piedāvājums izlec Elektrum izdevīgais 200+. Lasām tālāk: “Idevīga cena par 1 kWh pie lielāka patēriņa. Ja Jūsu elektroenerģijas patēriņš ir 200 - 600 kWh mēnesī” - super! Bet es nekur nevaru ieraudzīt cik tad tā izdevīgā cena ir par 1 Kwh, jo visur parādās jo kopsumma pie mana vidējā patēriņa vai arī smuks sadalījums pa kompenentēm bez kopējā gala cipara. Gribi zināt kopējo ciparu – ņem rēķini.

Un jo tālāk, jo labāk: “Nemainīga cena 12 mēnešiem” - tas kļūst ar vien interesantāk – tagadiņ sanāk, ka ir dziļi pie dē, vai es vienu mēnesi tērēju mazāk vai vairāk, bet katru mēnesi līdz 20. datumam man nāksies atskaitīt savus stacionāros 56,25 jevrikus. Un tad gada nogalē būs lielie pārsteigumi – vai nu TĀDS pārrēķins, ka sirds drapes gribēsies lietot, bet nebūs vairs par ko... Toties cik skaisti un daiļrunīgi izdevīgi skan “Izvēloties šo produktu, tiek piemērots patēriņa nodrošinājums - viena no elektroenerģijas cenu veidojošām sastāvdaļām. Tā ir fiksēta ikmēneša maksa; palielinoties elektroenerģijas patēriņam, tā nodrošina zemākas izmaksas par vienu kWh.“ Baigi jau nodrošinātās zemās izmaksas, līdz brīdim, kad neatnāks gada bilanse un tad redzēsiet savas zemās izmaksas! Un galvenais soda % par kavēto dienu 0,15% jeb 4,5% mēnesī, jeb 54% gadā – atpaliek no ātrajiem kredītdevējiem, vismaz tas patīkami.
Čivināšanas laikā @latvenrgo man pasviež linku – http://www.latvenergo.lv/files/news/2014-01-27_21_08_30_Elektrum_cenas.pdf, tur interesantāka informācija, jo tarifs, redz, sastāv no divām daļām – dienas un nakts tarifa - diena: 0.16657 Eur/kWh un nakts: 0.13116 Eur/kWh. Saberžu rokas, sāku veikt stratēģisko plānošanu, kuras ierīces tagadiņ darbināšu pēc 23.00, bet... Jep – ir viens lielais BET, pat divi – pirmkārt, kādā veidā Latvenergo secinās, ka es to veļas mašīnu darbināšu naktīs? Otrais, un kāda tam visam jēga, ja tāpat man mēneša maksa attiecīgajā gadā ne vella nemainīsies? Vīlos. Manas lielās cerības uz ekonomēšanu vienkārši sagruva kā tāds kāršu namiņš.

Bonusam papildus izmaksas – man tā arī netapa skaidrs, kas ir + 1 EUR/līgumu mēnesī jeb e-latvenergo variantā Patēriņa nodrošinājums mēnesī? Par ko???
Par līguma laušanu arī iekasēs - 24.79 EUR. Par papīra rēķinu ar – 0,50eur.
Bonusa daļa Lai saņemtu rēķinu, Jums līdz katra mēneša 3.datumam būs jānodod skaitītāja rādījumi. Un kas notiks, ja nenosūtīšu? Kādas sankcijas?
Tātad, mani secinājumi par šo visu.
Nāksies slēgt tāpat līgumu, jo vienīgais “konkurents” Baltcom pakalpojumus manā pusē pat nepiedāvā, attiecīgi citas izvēles nav. Ir gudri radīta sistēma, lai katru mēnesi no lietotāja iekasētu konkrētu, prognozējamu summu, no kuras nav iespējams nu nekādīgi izvairīties, jo kurš gan gribēs 21.gadsimtu pavadīt skalu gaismā un ticiet vai nē - Latvenergo ir profesionāļi parādu piedzīšanā. Laba argumentācija.
Bet būsim saprotoši un sauksim to par valsts un Latvenergo dotēšanu uz mūsu rēķina. Mēs taču esam bagāti un materiāli nodrošināti, ar lielām algām, lai noteikti varētu šos rēķinus 100% garantēti apmaksāt, lai tikai Latvenergo nezaudē peļņu un valsts kārtējo apslēptā nodokļa iekasējienu, un lai maksātu par dārgāko elektrību Baltijā. Salīdzinājumu Eiropā elektŗibas cenas vs Eiropas algu apmērs pat noklusēšu – tā tiešām būs zaimošana. Mēs tak te par cēlo un skaisto...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru